5 Základních věcí pro úspěšné shyby

Znám spoustu lidí, co dělají spousty shybů a nikam se nesunou - prostě je dělají dlouhá léta, ve stejných sériích a výsledek je, že se pořád točí do 20 opakování nadhmatem. Pokud to chceš někam úplně jednoduše posunout, drž se pěti - čti 5ti základních pravidel:

 

1) Měj plán

Bez plánu se budeš pořád někde plácat, jakákoliv činnost bez plánu nemá smysl. Jeď podle knížky, jeď podle tabulek - třeba těch od nás, cvič v partě, dělej pyramidy, piš si deník, využívej aplikace - ale drž se nějakého záměru, který má za úkol tě posouvat. Cokoliv je v tomto případě lepší než nic. Pokud to tak nevidíš - dál nečti.

 

2) Rozcvič se

30 vteřinové rozcvičení je lepší než žádné. Věnuj mu alespoň 3 minuty. Drž se osvědčeného postupu - rozcvičuj od středu ke koncům a moc toho nepokazíš.

 

3) Nedělej shyby každý den 

Poslouchej náš model: pondělí-středa-pátek (sobota a neděle volno). Člověk, který bude dělat shyby 3x týdně jich vždy ve výsledku udělá více, než člověk, který je dělá častěji. Nad tímto moc nepřemýšlej, je to vymyšlené asi 50 let. Nic lepšího nikdo zatím nevymyslel.

 

4) Cvič na hrazdě ne na tyčce

Hrazda je důležitá záležitost pro shyby. Na hrazdu musíš vyskočit. Pokud se ji ze stoje chytíš-není to hrazda, ale tyč v prostoru. Vše menší než 33 mm v průměru není nic moc, vše větší, než 33 mm v průměru ti rychleji odrovná úchop a nemusíš natrénovat objem, který je třeba. Pokud říkáš hrazdě tyčce ve dveřích do pokojíčku - přečti si znovu bod 4.

 

5) Pokud chceš UMĚT shyby - dělej shyby 

Tahat kladku je super, ale nejsou to shyby. Zvedat činky je asi super, ale nejsou to shyby.