Kapitoly z weighted kalisteniky - obi pásek.

Před několika lety, řekněme deseti, internetem rozhodně nekolovalo tolik videí a fotomateriál skoro žádný. Na hrazdě a bradlech se cvičilo převážně ve velkých amerických městech a ve Východní Evropě. Někteří kluci tehdy měli i telefony :) A zatímco newyorčané a jiní obyvatelé Spojených států si dávali cihly na kolena nebo excelovali v těžších variantách cviků, popřípadě jeli tzv. endless reps and sets, nekonečné série a tisíce opakování, silová tradice východní Evropy se projevila naplno. Nejenže hrazdy a bradla tam byla v každé škole a skoro na každém dvorku, obrovské množství kluků mělo zkušenosti s bojovými sporty a silovým tréninkem, nebo to prostě měli v rodině. A tak se skoro u každého doma našla nějaká ta girja, my známe spíše angl. Kettlebell, a taky hlavní hvězda článku - obi. Pásek ke kimonu. Weighted calisthenics na ulici.

 

Půjdu k věci. Pro mě je pásek výbornou, skladnou alternativou ke klasickému zátěžovému opasku.

 

  • Drží stejně dobře, nehrozí, že sjede

  • Pro někoho je možná nevýhodou, že výhra není na užším obi tak dobře rozložena a trochu se zařezává, borce ale takové nepohodlí naopak stimuluje!

  • Váhu fakt cítíš, měkký pásek se stane Tvou součástí.

  • Stokilový judisté se za něj uzvednou a viděl jsem videa, kde měli borci naloženo i 120 kg.

  • Jasně, pásek se časem roztřepí, pokud vážeš kotouče s ostrými hranami, ale za cenu kolem 150-200 korun máš nový. S kettlebelly Ti vydrží léta.

  • Je to perfektní minimalistické řešení :)  

 

Jak tedy uvázat závaží?

 

1.Nachystej si kettlebelly nebo kotouče, buď na zemi nebo na židli, což je trochu pohodlnější. Řiď se přiloženým obrázkem. Protáhni pásek uchy nebo otvory na osu, aby byl na závaží napůl. Zkontroluj vzdálenost závaží, abys je neměl moc blízko rozkroku (nechceš) nebo zase příliš daleko. Vezmi konce a za zády překřiž.

 

 

2.Konce pásku znovu natáhni dopředu a udělej na pase jednoduchý uzel. Na ten udělej druhý, nemusí být ambulantní :) Hrubá tkanina se do sebe kousne, pokud uzel utáhneš.

 redshyby

3.Svěs si kotouče a val na hrazdu nebo na bradla! Celý proces uvázání netrvá o moc déle než upnutí řetízku. Je to o zvyku!

 

Přestože osobně mám i široký pásek s řetězem, na obi nedám dopustit. Právě shyby a kliky na bradlech se závažím, přivázaným obi páskem, mě dost dlouho držely nad vodou, když jsem měl zdravotní problémy. Díky němu jsem se i brzy napravil a dodnes udržuji v udržitelném stavu, je to srdeční záležitost!

 

Cviky s přidaným závažím Tě posunou dál!