Udělej více shybů!

Zdravíme všechny shybaře a milovníky hrazdy! 

 

Pevně věříme, že lehké snížení teplot Vás nezahnalo do tepla posiloven, hrazda Warrior totiž může stát celou zimu venku!! A ne, nemá vyhřívanou tyčku a nikdy mít nebude :) Nepohodlí je totiž motorem růstu. 

 

Samozřejmě je nutné najít rovnováhu mezi mírou nepohodlí a zbytečným ničením se, hranice je tenká. Ale mistr práce na sobě samém právě tuto rovnováhu zná. Mistr práce na sobě samém se taky celý rok otužuje!! :) 

 

Jedním ze způsobů, jak v chladnějším podnebí trénovat, je snížit přestávky mezi sériemi nebo jet na střídačku tahy a tlaky, popřípadě střídat s jinou aktivitou. Vychladnout fakt nechceš, vazivový aparát půjde do pekel a šance na svalové zranění je taky mnohem větší. 

 

Podle nás se dá venku ještě určitě měsíc trénovat! Těžko můžeš čekat stejné výkony, jako v mnohem příjemnějších podmínkách, ale svou váhu to má, včetně velkého přesahu do psychiky a mentální síly. 

 

Dnes jsme tu ale kvůli něčemu jinému. Celkem nedávno jsem nabídl pár tipů, jak si zvýšit maximálku ve shybech a dnes na to navážu. Tentokrát si ale vypomůžeme rutinou přímo od mistra. 

 

40OD - 40 on demand. 40 shybů na požádání, tj. kdykoli Ti kámoš řekne nebo jdeš kolem hrazdy.

 

G.O.D. set - Greatness on demand = 100 opakování v kuse na hrazdě, včetně jednoho v podobě 50 shybů - muscle-up - 50 kliků na hrazdě. 

 

Samozřejmě BBR - Bar-Barian Requirements, požadavky na přijetí do Bar-Barians, jichž je Zef Zakaveli, o němž mluvíme, zakladatelem a původním členem. 6 muscle-upů, 60 kliků na bradlech, 30 shybů, 60 kliků a 6 muscle-upů - do 5 minut. Starší verze byla 5/50/30/60/5 za stejný čas. 

 

Základy, základy a základy, pořád dokola. 

 

 

Nedávno se na YouTube objevilo video (na konci článku), kde nám Zef vysvětluje jednu ze svých rutin pro zvýšení maximálního počtu setů. 

 

Princip je jasný, jde o upravenou variantu školky. Borci začínají ve dvou, ale třetí pak jede sám. 

 

Nejlepší je jet ve třech, pauzy jsou dostatečně dlouhé, aby ses dostal hodně daleko.

 

Začínáš tak, jak jsi u školky zvyklý. Borec 1 - 1 shyb, borec 2 - 1 shyb, borec 3 - 1 shyb, a znovu celé kolo, tentokrát po dvou. Tak jede každý za sebe, netřeba to hrotit, ale taky zbytečně nečekej, rutina pak ztrácí smysl. Snaž se o perfektní provedení! 

 

Pokud cvičíš sám, musíš si pauzy počítat, ekvivalentem jednoho technického shybu z visu pro tento účel jsou přibližně 2 vteřiny. Je na Tobě, jestli pojedeš proti jednomu stínu nebo dvěma :) 

 

Takže pokračujete po jednom. Ve chvíli, kdy nedokončíš sérii, která byla na řadě, bereš tu předchozí, kterou jsi splnil, a z toho se bude sestávat Tvůj další trénink. 

 

Příklad - dal jsi 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 a selhal jsi na 8, podobně jako borec ve videu, pak už je jedno, jestli jsi dal 2 nebo 5. Tvým osudovým číslem je 7 :) 

 

Dáš si hned 7 kliků, jdeš na hrazdu a dáš 7 shybů. Toto zopakuješ nečekaně 7krát :) Kliky, shyby. Dá se očekávat, že budeš mít problém i s těmito počty. Pokud neuděláš sedmičku v kuse nevadí, dej si pár vteřin oraz, vytřep paže a dokonči sérii s přísným provedením! 

 

Shrneme - dal jsi školku 1-7 a pak 7 x 7 kliků a shybů. 

 

Analogicky stejně, pokud dáš školku až do 12 a nedokončíš, tvé číslo je 11. 

 

11 sérií po 11 kliků a 11 shybů. To je celé, prosté, že. 

 

No, zas tak všechno to není. Celou rutinu bys totiž měl cvičit tak dlouho, dokud nedosáhneš, čeho sis předsevzal. 

 

Zef by Tě na hrazdu poslal hned na druhý den, to si ale může dovolit jen někdo, kdo je vysoce trénovaný a denní dávka desítek a stovek shybů ho tak nanejvýš udržují v rytmu.

 

Jednoznačně doporučujeme aspoň den odpočinku. Poslouchej své tělo. 

 

Další trénink vypadá úplně stejně, jen s jednou změnou. Školku začínáš na čísle, kde jsi předchozí den, skončil. 

 

Na závěr jedna z nedůležitějších věcí - stanov si metu! Dej si cíl, kterého chceš dosáhnout a směřuj k němu. 

 

Celé si to můžeš prohlédnout i v podání mistra.

 

 

Hrazdě zdar a sílu!