Zpátky ke kořenům

Shybu zdar. 

 

Dnes si dovolíme v zásadě doslovný přepis příspěvku, který absolutně vystihuje naši filozofii. Obsahuje na dřeň odhalenou pravdu, která rozpolcuje komunitu vedví. Nemůžeme se nepodělit. Nik se dělí  niterné dojmy a vlastní přesvědčení o ,,problému", který tady bují již pár let.

 

Jedná se o Příspěvek Nika Tibuska, německého trenéra a atleta, který se věnuje komplexnímu tréninku - kalistenika, volné váhy, vzpírání, mobilita. Nika už známe z podcastu s Ranjitem. Je Vám asi jasné, že tihle borci jsou naše krevní skupina.. jen stokrát silnější :) 

 

Nik: https://www.instagram.com/nik_tibu/

Online i osobní trénink: https://www.bar-bellcoaching.de/homepage

Strength and Skills Podcast: https://linktr.ee/StrengthandSkillsPodcast


 

Falešný koncept Kalisteniky jako takové 

 

Vždy jsem trénoval nohy. 

Kalisteniku jsem vždy vnímal jako silový trénink. 

Nikdy jsem kalisteniku nebral jako prostředek k předvádění se.

Je tomu tak zejména díky tomu, že mé smýšlení o tréninku bylo vždy zásadně ovlivněno Adamem Raw a Ranjitem Bhachu.  
 

 

Takže jsem vždycky inklinoval k tomu snažit se získat co nejvyšší sílu s co nejméně vybavením. 

Triky a prvky (skills) jsem vždycky bral jako cviky pro posílení.

Neúčastním se show a přehlídek.

Prostě jen trénuji a občas otestuji své možnosti na soutěži.

Naštěstí z nich zatím vycházím jako jeden z těch silnějších.

Ale to se změní. 

Čím dál víc a čím dál mladší atleti se zapojují, což je skvělé, pro mnoho z nich je kalistenika světlem v temnotě. 

 

I přesto bych ale v našem milovaném sportu pár věcí změnil.

 

1. Děláš to pouze pro sebe

Ano, je skvělé, když jsi známý, když si tě pamatují jako osobnost. 

Ale prosím ujisti se, že se rozhoduješ tak, aby sis především ty pamatoval sám sebe jako uvědomělého a rozumného mladého muže, až ti bude devadesát let. 



2. Vždycky se to točí kolem síly. 

Trénuješ, abys byl silnější. 

Ale síla má přece tolik podob.

Farmářská chůze bezpochyby není kalistenika. Ale dělá to z tebe snad špatného člověka? Nemyslím. 

Totéž platí pro bicepsové zdvihy jednoručky. 

Jestli rád do tréninku zařazuješ různé věci - čiň tak bez pochyb.

Není vůbec hanba být schopen se hýbat i jinak než jen na hrazdě s vlastní vahou.

 

3. Nohy jsou pevnou součástí tvého těla.  

Ano, pro jejich trénink budeš potřebovat vybavení.

Ale ve skutečnosti přidávání jakéhokoliv odporu je něco, co je nutné a je zcela jistě zbytečné o tom diskutovat. 

A taky - správně provedený Nordic curl je hodně na pána, kdo umí, je šéf. Rád bych viděl víc takových cviků namísto šedesátikilových kluků, zkoušejících 20s planche k okouzlení dívek, které ani netuší, co vlastně děláš  jak je to náročné. 

Vybuduj raději své tělo tak, aby jsi svou dívku mohl hravě nosit v náručí a abys jí dovedl ochránit, bude-li třeba. 

4. Dívej se na náš milovaný sport jako na silový sport. 

Je to něco, co asi nemohu žádat, protože způsob, jakým se na kalisteniku dívají lidé bude vždy individuální. 

Ale pokud se na ni budeš dívat jako na klasickou silovou disciplínu - otevře ti spousty dveří k dalšímu osobnímu rozvoji. 

Posiluj, co je slabé. 

Piluj techniku.

Trénuj chytře.

Nenech slabost, aby tě ovládla. 

 

Toto je Cesta. 

 

Činy jsou víc než slova tak místo mluvení konej. 

-------------------------------------------------------------------------------------

Původní příspěvek: https://www.instagram.com/p/CITXdOuJKIE/

nik_tibu_article